duminică, 16 ianuarie 2011

Fermierii arădeni fac afaceri cu porci vietnamezi

Crescătorii de animale speculează trendurile gastronomice şi aleg acele rase care au carne savuroasă, dar fără colesterol. O familie din Arad a început să testeze cât de greu se întreţin porcii vietnamezi şi cât de repede pot face profit cu aceste animale.


Porcii vietnamezi au început să fie la mare căutare şi în judeţul Arad. Cei care au posibilităţi de creştere a porciilor nu au stat pe gânduri şi au investit în această rasă. Porcii vietnamezi sunt de talie mai mică faţă de porcii autohtoni, sunt de culoare neagră şi sunt mult mai uşor de întreţinut în comparatie cu ceilalţi. Cel puţin aşa spun arădenii care au cumpărat unul, doi sau chiar zece porci.

Ioan Susan, de 62 de ani s-a gândit să îşi cumpere şi el astfel de porci şi să îi crească la ţară pe lângă ceilalţi. „Mergeam din Arad spre Bârsa şi am văzut la un cioban astfel de porci. Mi-au plăcut foarte mult şi l-am întrebat de unde i-a cumpărat că vreau şi eu. Am luat o femelă şi un mascul. Am dat pe unul 300 de lei. I-am îndrăgit încă de la început”, spune Ioan Susan.

Nu vrea să îi taie

Acum omul este fericit, deoarece are şi purcei, astfel că numărul porciilor vietnamezi de la el din curte a crescut. „Nu au grăsime şi am înţeles că sunt mult mai gustoşi. Carnea lor nu conţine colesterol. Momentan nu tăiem nici unul”, mai spune bărbatul. Familia Susan spune că doreşte să investească mai mult în aceşti porci, deoarece vor să îşi extindă o afacere, dacă vor vedea că au trecere în pieţele din Arad. Porcii vietnamezi, despre care se spune că sunt veri cu cei româneşti, mai sunt numiţi porci ecologici, deoarece sunt ierbivori. Arădeanul spune că a observat că aceşti porci se cresc mult mai uşor. „Vietnamezul poate trăi foarte bine cu furaje de origine vegetală, cu tărâţe, mere, varză sau iarbă”, spune Ioan Susan.


Porcii vitenamezi nu depăşesc 130 kg

Vecinii celui care a început să crească porci vietnamezi spun că abia aşteaptă să guste carnea. Porcii vietnamezi, spre deosebire de cei autohtoni, nu pot atinge greutatea de 250 - 300 kilograme. La maturitate nu depăşeşte greutatea de 120 - 130 kilograme. Aceşti porci mănâncă mult mai puţin pe zi, decât ceilalţi.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu